Αναζήτηση
Δράσεις
Προγράμματα για μαθητές
Το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Περιφερειακής Ενότητας Χανίων υλοποιεί προγράμματα στους μαθητές σε συνεργασία με την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Χανίων.
Πιο αναλυτικά οι δράσεις που αφορούν στους περιλαμβάνουν:
- Παρεμβάσεις ευαισθητοποίησης μαθητών Γ΄ και Δ΄ τάξης Δημοτικού με τίτλο «Ο γάτος Σιάμ και το μαγικό φίλτρο».
- Παρεμβάσεις ευαισθητοποίησης μαθητών Στ΄ τάξης Δημοτικού σχετικά με την «Πρόληψη του σχολικού εκφοβισμού».
- Παρεμβάσεις ευαισθητοποίησης μαθητών Β΄ τάξης Δημοτικού σχετικά με το «Σεβασμό της διαφορετικότητας».
- Παρεμβάσεις ευαισθητοποίησης μαθητών Δ΄ και Ε΄ τάξης Δημοτικού «Όμοιοι και διαφορετικοί καθένας από εμάς ξεχωριστός».
- Παρεμβάσεις ευαισθητοποίησης σε μαθητές Γυμνασίου γύρω από την πρόληψη των εξαρτήσεων: τσιγάρο, αλκοόλ, παράνομες ουσίες, ηλεκτρονικά παιχνίδια, στοιχηματισμό.
- Παρεμβάσεις ευαισθητοποίησης σε μαθητές Λυκείου γύρω από την πρόληψη των εξαρτήσεων: τσιγάρο, αλκοόλ, παράνομες ουσίες, ηλεκτρονικά παιχνίδια, στοιχηματισμό.
Στόχοι αποτελούν:
- Η έγκαιρη και ορθή ενημέρωση γύρω από την πρόληψη νόμιμων, παράνομων εξαρτησιογόνων ουσιών και γενικότερα γύρω από φαινόμενα εξάρτησης όπως : διαδίκτυο, στοιχηματισμός, κινητό .
- Η ευαισθητοποίηση σε εναλλακτικούς τρόπους διαχείρισης των καθημερινών προβλημάτων με απώτερο σκοπό την ενίσχυση των προστατευτικών παραγόντων.
- Η ανάπτυξη των απαραίτητων προσωπικών και κοινωνικών δεξιοτήτων όπως και η κατάλληλη διαχείριση των συναισθημάτων για αποτελεσματική αντίσταση σε παράγοντες κινδύνου.
- Η ευαισθητοποίηση σε θετικούς τρόπους διαχείρισης κρίσεων οι οποίες επηρεάζουν τη σχέση των μαθητών και το ψυχολογικό κλίμα της σχολικής τάξης.
Μεθοδολογία προγραμμάτων μαθητών
Στις ενημερωτικές συναντήσεις με τους μαθητές, η συζήτηση η οποία γίνεται μέσα από διάλογο, με τεχνικές ενεργητικής μάθησης όπως η εργασία σε υποομάδες, ελεύθερος συνειρμός κλπ, βοηθά τους εφήβους να εκφράσουν ελεύθερα τις απόψεις και τους προβληματισμούς τους σε ένα κλίμα σεβασμού και αποδοχής.